isabelleappelgren

Alla inlägg under december 2011

Av isabelle - 31 december 2011 11:52

 Det här året har gått något sjukt fort och det har hänt massor. För ett år sen idag befann jag mig i Egypten och firade nyår där, vilket var en magisk upplevelse. Sedan under våren var det väldigt mycket i skolan och jag var väldigt stressad. Vi i 9:3 satte även upp musikalen " hairspray" och vi hade verkligen fullt upp. Men wow vad roligt det var, vi hade en helt galen rolig tid. Vi träffades också och grillade och hade det hel bra, en resa till polen blev det också. Och det var något av det bästa jag har gjort, vilken upplevelse! Efter polen blev det även en trip till Liseberg med klassen och snart närmade sig avslutningsmiddan. Då hade jag även precis blivit tillsammans med claes och jag var lyckligare än någonsin. Skolavslutningen var verkligen toppen, jag fick stipendium, jag var med mina vänner och jag hade en underbar pojkvän. Allt var toppen. Sen ibörjan av sommarlovet bar det av till Höllviken med mamma, nathalie och mormor en vecka. Under den veckan hade jag och claes en månad och jag satt nere på stranden och pratade i telefon med honom i mer än en halvtimme. Det gjorde ont i mig så mycket som jag saknade honom. Sommaren rullade på och jag träffade kompisar och claes väldigt ofta. Det blev även en resa till Barcelona, vilket var super härligt! Sen började skolan, gymnasiet och jag var väldigt nervös. Men jag trivdes direkt, det känns så rätt. New York blev det i September och det är absolut den bästa resan som jag har gjort! Under höstlovet fixade jag presenter till claes och ordnade en hel del, men det gick lite snett med det. Hif-bakelserna som jag beställt, fick jag äta upp själv eftersom stackaren var sjuk. Jag åkte dock hem till claes på hans födelsedag och grattade honom och det var sista gången jag träffade honom innan han gjorde slut veckan därpå. Sen dess har jag varit väldigt deppig och jag har inte varit mig själv, vilket skrämmer mig. Jag saknar alla stunder med claes och jag saknar hela honom. Hela vårat förhållande slutade fel, det blev kaos. Det är antagligen därför jag mått så dåligt. Sedan dess har jag dag in och dag ut hoppas på att han skulle komma tillbaka igen, men jag hoppades på för mycket. Han var iallafall min första riktiga kärlek och jag la ner väldigt mycket tid och energi på honom. Han var det bästa. Nu går året mot sitt slut och jag vill tacka alla som funnits där och varit så grymt stöttande. Speciellt min bästa vän lollo, du har varit ett enormt stöd. Även min mamma och pappa, ni är guldvärda. 

Nu ska jag avsluta året med härliga vänner, vi syns nästa år och jag hoppas på ett ännu bättre år. Men jag har ganska svårt att tro att nästa år ska slå detta, det har ändå varit ett grymt år.

                                                                                                                                                

Av isabelle - 30 december 2011 20:25

Hihi, mitt rum är äntligen klart! Blev super bra och jag har till och med hunnit flytta in lite möbler och sånt.

Imorgon måste jag bara fixa en snygg tavla och en byrå, sen ska tv:en upp på väggen. Mycket fräckare!

Nu är mitt rum verkligen heeeel mysigt och det fattas bara en större säng som jag tydligen får när jag fyller år!

När allt är klart så lovar jag att ni ska få lite foton på hur det ser ut. Idag har jag varit en runda i stan för lite shopping på cirkus och sen träffade jag corinne,fradde och lollo på GA-hallen för att kolla på lina när hon spelade cup!

Imorgon är det nyår, tror inte att folk har glömmt det.. Speciellt inte när man skjuter raketer en vecka innan det är nyår..

Iallafall så drar jag mig mot råå för att fira med ett härligt gäng där, jag & Klara fixar förrätt, killarna huvudrätten och lina efterrätt! Kan hända att jag sover där med, eftersom det är lite svårt att ta sig hem om man bor i Ödåkra.

Iallafall så får ni ha en härlig nyår och gott nytt år på er om vi inte hörs innan året är slut.

Kraaaaam

 


Av isabelle - 29 december 2011 16:58

Duktig tjej som målat hela dagen, är lite yr i skallen men annars är det ok. Träningsverk sen zumban igår och min magont vill absolut inte ge sig. Nu ska iallafall jag vara duktig och räkna lite matte, sen ska jag se en av alla mina kärleksfilmer och gråta lite. Ibland behövs det bara. Adios 


åh, jag vill vara brun och så blond igen. saknar sommaren 

 


-

Av isabelle - 28 december 2011 22:16

 

Av isabelle - 28 december 2011 19:28

Tjenare! Har nyss ätit lite go mat efter en timmes träning på gymmet och en timmes zuuuumba! 

Fyra gånger i veckan tränar jag, vilket är så grymt härligt. 

Innan dess har jag äntligen kommit igång med att måla mitt rum, kommer bli super duper bra.

Jag har även hunnit med en runda hem till min bästa vän, lite girl talk. Fick även min julklapp av henne, blev hel nöjd. Fin vän jag har! Och igår kväll var jag en runda hos fina lina, då vi bakade lite julgodis! Imorgon ska jag måla hela dagen, vill få det klart så fort som möjligt.Och snart måste jag slå mig ner framför tven och kolla på rapports årskrönika, weeeh. Läxa vettni.Och sen misstänker jag och mamma att jag har fått någon magkatärr, har ont i magen hela tiden och är konstant hungrig.Men tjena, give me some more pain. Jag har inte tillräckligt nej, inte alls. Var tog positiva Isabelle vägen? 

 

Av isabelle - 26 december 2011 15:16

Hej på er! Idag har det blivit en shoppingrunda på väla, hittade en ur snygg väst på rea och även perfym.

Har precis gjort kola med choklad på, ser smaskigt ut men jag vågar inte riktigt smaka dom. Man vet aldrig hur

saker smakar när jag har bakat ;) Om en halvtimme tar jag bussen för att träna på gymmet en timme innan jag ska på zumba en timme. Dubbelpass på g, älskar att träna!

Pusshaj

 

Ovido - Quiz & Flashcards